©brittarnhild

“Solskinn, frihet og en liten blomst må man ha” skal visstnok H.C.Andersen ha sagt/skrevet en gang. Jeg er helt enig. Og gi meg bøker i tillegg så er jeg i paradis.
I dag tidlig leste jeg ferdig biografien om Constance Spry, England mest kjente blomsterdekoratør, som revolusjonerte yrket i det forrige århundre……..hm, jeg startet visst gårsdagens blogginnlegg med nesten de samme ordene…….men altså, hagen har aldri hatt så mye blomster som nå og jeg fryder meg over å lage buketter, både til å ha inne og til i ha i drivhuset. Ikke minst inspirert av Connie, som hun gjerne ble kalt.

Her er en enkel, stilfull bukett jeg har laget i dag. Hvit akeleie, luftløk og gressløkblomster.

Vi hadde egentlig flere planer for dagen i dag, men det har vært travelt i det siste, så vi valgte en hjemmedag, med ett lite avbrekk. Etter lunsj kjørte vi ned til Sluppen for litt shopping på Strå & Spire. Jeg kjøpte en plante (klarte ikke å dy meg, men vet ikke helt hvor jeg skal få plass til den i hagen), kjøpte boka Kunsten å dyrke snittblomster (fra Abildsø blomsterhage) og jeg kjøpte en blomstervase med lokk med hull i. Det er den jeg brukte til dagens bukett (forrige bilde). Jeg synes ikke den fungerer helt optimalt, det ble ikke helt som jeg hadde tenkt, men morsom effekt likevel.
“Solskinn, frihet, en liten blomst og en masse bøker må jeg ha”. Fritt etter H.C.Andersen.
